MENÜ
Erzurum 14°
Erzurum Gazetesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
IPARD İçin Tekzip
Davut Sarı
YAZARLAR
2 Ekim 2011 Pazar

IPARD İçin Tekzip

TARIM ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu’nun, 18 Eylül 2011 tarihinde yayınlanmış olan IPARD başlıklı makalemize göndermiş olduğu “Tekzip”; bu haftaki yazımızın mecburi konusu olmuştur. 
Kurum’a gerek mahalli basınımıza göstermiş olduğu ilgi ve gerekse aydınlatıcı bilgileri vesilesi ile teşekkür edip, tekzip yazılarının tamamını yorumlarımızla birlikte (köşeli parantezler içerisinde) kamuoyunun takdirlerine arz ediyorum.
* * *
“SAYIN Erzurum Gazetesi yetkilileri,
İnternet sayfanızda 18.09.2011 tarihinde "IPARD" başlığıyla Davut SARI tarafından kaleme alınmış olan, Kurumumuzun yayınlamış olduğu “Birinci Başvuru Çağrısında Erzurum ilinin yer almadığı”na ilişkin haber yer almaktadır.
Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu 18 Mayıs 2007 tarihli ve 5648 sayılı kanunla kurulmuştur. Kurumumuz, 25 Şubat 2008 tarihinde Avrupa Komisyonu tarafından kabul edilen, Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Fonları ile desteklenecek Tarım ve Kırsal Kalkınma Programını (IPARD) uygulayacaktır. Söz konusu Programla; tarım sektöründe ve kırsal alanda faaliyet gösteren üreticilerimizin, özel sektörün ve potansiyel yatırımcıların Tarım ve Kırsal Kalkınma alanında desteklenmesi amacı ile 2007-2013 döneminde uygulamaya konulacak ve AB hibe fonları kırsal kesimde yaşayan halkımıza, çiftçilere, üretici birliklerine ve tarım sektöründe faaliyet gösteren firmalara projeler karşılığında ve sözleşmelerine uygun olarak kullandırılacaktır.
[Erzurum’daki muhataplarının kaçı biliyordu bu Kurum’u? Ücreti mukabil tam sayfa reklamlarla duyurmaya çalıştıkları faaliyetlerini, biz bedavaya yaptık. Sanırım Gazetemize bir teşekkür borçlular.]
IPARD Programı kapsamında. İlk etapta. Afyonkarahisar, Amasya, Balıkesir, Çorum. Diyarbakır, Erzurum, Hatay, İsparta, Kahramanmaraş. Kars, Konya, Malatya. Ordu, Samsun, Şanlıurfa, Sivas, Tokat, Trabzon, Van ve Yozgat illerinin, ikinci etapta ise bunlara ek olarak Ağrı, Aksaray, Ankara, Ardahan. Aydın, Burdur. Bursa, Çanakkale, Çankırı. Denizli, Elazığ, Erzincan, Giresun. Karaman, Kastamonu, Kütahya, Manisa, Mardin, Mersin, Muş, Nevşehir. Uşak illerinin desteklenmesi planlanmıştır.
[Bunu vurgulamak adına, Erzurum’da bir koordinatörlük açıldığını makalemizde açıkça yazmışız zaten.]
Ancak IPARD kapsamındaki İllerin destekten faydalanabilmesi için Avrupa Komisyonu tarafından akredite edilmesi şarttır.
 [Akreditasyon kısaca; bir ürünün ya da hizmetin talep edilen şartlara, standartlara, yönetmeliklere uygunluğunu göstermek üzere, o ürün veya hizmet için yapılan deney, analiz, muayene ve belgelendirme işlemlerini yapan kuruluşların, kabul görmüş bir otorite tarafından uluslararası kriterlere göre denetlenerek teknik ve idari yeterliliklerinin onaylanması ve belli aralıklarla denetlenmesi işlemidir.]
Kurumumuzun 01.07.2011ve 04.07.2011 tarihlerinde çıkmış olduğu başvuru ilanları. Avrupa Komisyonu tarafından akredite edilmiş olan 17 il için geçerlidir. Erzurum, Ordu ve Van illerimiz ilk uygulama döneminde desteklenecek iller arasında yer almakla birlikte, akreditasyon sürecini tamamlayamamış olmaları sebebi ile Birinci ve İkinci Başvuru Çağrı İlanlarında bu illerden proje kabul edilememiştir.
[Dikkat ederseniz, Kurum Erzurum’un akreditasyon sürecini tamamlayamadığını açıkça kabul ediyor, ama sebebini yazmıyor. Zaten bizim makalede üstü kapalı olarak vurgulanan asıl mesele de bu akreditasyon işi! Yani AB’nin, teknik ve idari açıdan Erzurum’u yeterli bulmamış oluşu… Daha doğru bir ifadeyle, yetki ve sorumluluk sahiplerinin, uygun süre zarfında Erzurum’u teknik ve idari açıdan yeterli duruma getirmeyi niçin başaramamış olmaları… Yoksa, Erzurum’da ne çiftçi kıtlığı var, ne de tarım arazisi; yahut AB’nin Erzurum’a bir gıcıklığı…]
Ancak Avrupa Komisyonunun son denetimleri neticesinde bu iller de akreditasyon sürecini tamamlamış olup, Üçüncü Başvuru Çağrı İlanından itibaren bu üç ilden de proje kabul edilecektir. Ayrıca, Birinci ve İkinci Başvuru Çağrı İlanlarında yer almamaları sebebiyle bu iller için ek bütçe ayrılmıştır.
[Demek ki, uygun nitelikteki eleman alımlarıyla Kurum’un Erzurum Koordinatörlüğü yeterli hale getirilebilmiş; bu iyi haber.]
Sonuç olarak; internet sayfanızda yer alan haber yeterince inceleme ve araştırma yapılmadan ele alınmış mevcut durumu yansıtmayan yanlış bir haberdir. Yerel bir yayın kuruluşu da olsa; bir konuyu haber olarak ele alırken titiz davranılması. ifadelerin yanlış anlamaya ve bilgilendirmeye mahal vermeyecek şekilde hassasiyetle seçilmesi, doğru ve güvenilir habercilik ilkesine uyumlu davranılması tüm okurların en büyük beklentisidir. Dolayısıyla IPARD Programı ve Kurumumuzla ilgili yapılacak haberlerde, haber kaynaklarının titizlikle seçilmesi hatta gerekirse Kurumumuzla doğrudan temasa geçilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.
[Hadi soralım o zaman, Kurum’un Erzurum Koordinatörlüğüne… Birinci ve İkinci Başvuru Çağrısı için niçin akredite olamadınız? Bunun, İl teşkilatının kurulmasından beri 3 yıldan fazla süre geçmiş olmasına rağmen, personelin hem yabancı dil hem de hibe prosedürlerini uygulama açısından yeterli bulunamayışıyla bir ilgisi var mı? Hatta, mandıraların önemli bir bölümünün bulunduğu köylerin, genişletilen Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde birer mahalleye dönüştürülmelerinden dolayı, kırsal alan sayılamayacakları, hibe alımını nasıl etkiler? Bu arada, Birinci ve İkinci Başvuru Çağrı bütçelerini de açıklarsanız, kaçan balığın büyüklüğünü de öğrenmiş oluruz.]
* * *
UMARIM, hem okuyucularım hem de gazete editörlerimiz alışık olmadıkları bu uzun yazıdan dolayı beni fazla eleştirmezler.
Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 Ahmet YILMAZ
 4 Ekim 2011 Salı 09:55
Sayın Sarı, IPARD Ajansının kuruluşu, sadece Erzurum’da değil bütün Türkiye’de, bir yılan hikayesidir. Kurum, AB’nin yönettiği bir fondan faydalanmak üzere fonu kullanmanın önşartı olarak kurulmuştur. Akredite olması zorunludur. Fakat akreditasyon şartları ile yerel (kişisel) çıkarlarımız sürekli çatışmıştır. Kurum, daha ilk kurulurken yabancı dil şartı vardı, ancak AKP’nin kurmaylarını istihdam etmek için ötelendi. Bir öteleme yetmedi, iki hatta üçüncü öteleme de yapıldı (son öteleme kurumun misyonunun sonu olan 2013’e kadar yapıldı). Bu ötelemeden faydalanan çevreler kuruma üşüştü. Erzurum’da da tarım bürokrasisi ve siyasi iradenin torpillileri kuruma yerleşti (çünkü maaşı yüksek). Şu anda Kurumun Erzurum Koordinatörü başta olmak üzere birçok personel yabancı dil yükümlülüğünü yerine getirememiştir. Bütün bunları geçelim, ama hiç birşey şu gerçeği değiştirememiştir; Üç yıldır AB fonlarını Erzurum çiftçisine kullandırmak amacıyla kurulan kurum, Erzurum çiftçisine 1 lira verememiştir.
 sagittarus25
 3 Ekim 2011 Pazartesi 09:37
davut bey yazılarınızı mümkün olan sıklıkta takip ediyorum. 30 lu yaşlar da olmama rağmen yıllardan beri varolagelen Erzurum un ve Erzurum gelişmişliğiinin ikinci plana atılmasının hatta sıralamaya bile giremememsinin ardında ki gerçeklerin bu şekilde objektif olarak ortaya çıkarılması benim gibi düşünnenleri mutlu ettiği kadar başkalarını da mutsuz ve huzursuz diyor. Gerçeklerin gün yüzüne çıkarması konusundaki çabanızı canı gönülden destekliyorum.
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   Künye
Copyright © 2024 Erzurum Gazetesi