Oltu ilçesinde gece boyu yağan kar, çiçek açan meyve ağaçlarını don tehlikesi ile karşı karşıya getirdi.
DURSUN MURAT AYDIN
ERZURUM (İHA) - Erzurum’un Oltu ilçesinde gece boyu yağan kar, çiçek açan meyve ağaçlarını don tehlikesi ile karşı karşıya getirdi. Oltu’da kar yağışı meyve ağaçlarını vurdu. Kar ve ardından başlayan soğuk havayla çiftçiler don tehlikesi endişesine düştü.
Oltulu çiftçiler, “Bu gece hava ayaza çekerse meyve ağaçları tamamen üşür. Üşüyen ağaçlarda meyve veremez. Bağ, bahçe sahipleri olarak birkaç yıldır doğru dürüst meyve üretemiyoruz. Bahar ayları genelde soğuk geçtiğinden çiçek açan ağaçlarımız üşüyor. Daha sonrada meyve etmiyor” dediler.