MENÜ
Erzurum 22°
Erzurum Gazetesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
İhracatta 'orman' farkı
Ekonomi
6 Ocak 2014 Pazartesi 06:40

İhracatta 'orman' farkı

MAHMUT AKDAĞ-TİM ihracatta sektörü performansı verilerine göre Erzurum’da 2013 yılında en fazla miktarda ihraç edilen ürün ağaç mamülleri ve orman ürünleri oldu.

TİM ihracatta sektörü performansı verilerine göre Erzurum’da 2013 yılında en fazla miktarda ihraç edilen ürün ağaç mamülleri ve orman ürünleri oldu. Bu sektörü Çelik; çimento, cam, seramik ve toprak, Kimyevi maddeler ve mamülleri, demir ve demir dışı metaller takip etti.
SEKTÖRLER
2013 yılında 8,01 milyon dolarlık ağaç ve orman ürünleri, 4,9 milyon dolarlık çelik, 4,5 milyon dolarlık demir ve demir dışı metaller, 4.3 milyon dolarlık çimento, cam, toprak ürünleri, 4.6 milyon dolarlık kimyevi madde ve mamülleri, 2.9 milyon dolarlık elektrik ve elektronik ürünleri, 2.2milyon dolarlık makine ve aksamları, 2.1 milyon dolarlık hububat ile 1.7 milyon dolarlık maden ihracatı gerçekleştirildi.
İHRACATTA SEKTÖREL PAYLAR
Erzurum’un bir yıllık ihracat değeri toplamında sektörel bazda paylar ağaç mamülleri ve orman ürünlerinde yüzde 20.2, Çelik’te yüzde 12.6, çimento, cam, toprak ürünlerinde yüzde 10.9, Demir ve Demir Dışı Metaller’de yüzde 11.4, Kimyevi Maddeler ve Mamulleri’nde yüzde 11.7, Elektrik – Elektronik’te yüzde 7.4, Makine ve Aksamları’nda yüzde 5.7 olarak kaydedildi.
DİĞER İHRAÇ ÜRÜNLERİ
Dönemde bir milyon dolarlık iklimlendirme sanayi ürünleri, 859 bin dolarlık deri ve deri mamülleri, 196 bin dolarlık halı, 567 bin dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri, 21 bin dolarlık sebze ve meyve, 390 bin dolarlık taşıt araçları ve yan sanayi, 791 bin dolarlık tekstil ve hammaddeleri ihracatı yapıldı.
 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 Mami
 6 Ocak 2014 Pazartesi 22:52
Bak Erzurum da orman mı var ay çok komik. Orman ve burası.
 Siyami'ye
 6 Ocak 2014 Pazartesi 19:59
Niye ki? Asıl başarı bu? Ormanı olandan almış, iş becermiş ve satmış! Tebrik etmek lazım gelmez mi?
 SİYAMİ
 6 Ocak 2014 Pazartesi 13:18
ormansız erzurumda orman ürünü birinciyse vay halimize...
Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   Künye
Copyright © 2026 Erzurum Gazetesi