MENÜ
Erzurum 20°
Erzurum Gazetesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Doğu Anadolu’da bir ilk
Sağlık-Yaşam
12 Eylül 2012 Çarşamba 02:36

Doğu Anadolu’da bir ilk

Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde bölgenin ilk 'Göz bankası' kuruldu.

YUSUF İDİZ
VAN (İHA) - Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde bölgenin ilk 'Göz bankası' kuruldu.
Konu hakkında İHA muhabirine açıklamalarda bulunan Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Dr. Necmettin Bilici, şimdiye kadar bölge insanının göz nakilleri için büyük kentlere gitmek zorunda kaldığını, ancak bundan sonra artık Van’da kornea nakli yapılmasının mümkün olabileceğini söyledi. Dr. Bilici, “Halk arasında göz nakli olarak bilinen kornea nakli, gözün saydam tabakasından leke olan veya bu tabakada yetmezlik olan hastalarda bu kısmın çıkarılarak korneaların nakledilmesi işlemidir. Şimdiye kadar bu nedenle hastalarımızı Ankara, İstanbul ve diğer büyük illere sevk etmek zorunda kalıyorduk. Bu illerde nakil yapılan hastaların yarısında fazlası bölgemizden giden insanlardı. Bunlar da ciddi sıkıntılar çekerek sevk edildikleri illere gidiyorlardı” dedi.
Yıllardır bu hizmete ihtiyaç duyan bir çok hastanın sevk edilmelerine rağmen imkansızlıktan dolayı büyük şehirlere gidemediğini belirten Dr. Bilici, “Bu durum bölgemiz için ciddi bir sıkıntı teşkil ediyordu. Biz bu sorunu çözmek amacıyla Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde Göz Bankası ve Kornea Nakil Merkezi ruhsatını aldık. Bundan sonra kornea nakillerinin hastanemizde yapma imkanı bulacağız. En yakın zamanda ilk kornea naklimizi yapacağız” şeklinde konuştu.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   Künye
Copyright © 2026 Erzurum Gazetesi