MENÜ
Erzurum
Erzurum Gazetesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Erzurum-Rize Karayolunda ‘Kırık’ Depremi
Kadir Sabuncuoğlu
YAZARLAR
26 Eylül 2014 Cuma

Erzurum-Rize Karayolunda ‘Kırık’ Depremi

Büyükşehir Belediyesinin, Türkiye'nin en uzun tüneline düzenlediği geziye gazeteci dostlarla birlikte katıldık.
 ‘Hac’ görevi nedeniyle katılmayan Başkan Mehmet Sekmen’i, gezide Büyükşehir Belediye Meclis Başkan Vekili Fevzi Polat temsil etti.
Gezi sırasında şu üç şey ön plana çıktı:
Bir:  ‘Kırık’ tüneline hiç başlanmadığı gerçeği ortaya çıktı.
İki: Belediye Meclis üyelerinin geziye katılım oranı çok düşüktü.
Üç: Öngörülen program ve saatlere uyulmadı.
DALLIKAVAK'TA İŞ DURMUŞ
Dadaş Turizme ait iki otobüsle yapılan yolculuk sırasında ilk olarak Dallıkavak tüneline gidildi.
Delme işini yüklenen firma, aldığı para kadar iş yapmış, şimdi ek ihalenin yapılmasını bekliyor.
Anlayacağınız Dallıkavak'ta tünel açma çalışması yok.
Hiçbir çalışması olmayan bu şirketin bir de gereksiz yere sunum yapması programın aksamasına neden oldu.
KARADENİZLİ ARICILAR VE BERİTANLAR
Yol boyunca Beritan aşiretine ait üç ayrı koyun sürüsü gördük.
Bir diğer dikkat çeken noktaysa; karayollarının kenarlarını istila eden Karadenizli arıcılardı.
Zeyrek köyünün dana ve koyunlarını da görmesek, Erzurum- İspir arasında ‘yerli’ kalmamış endişesine kapılacaktık.
TEK AĞAÇ VE KIRIK TÜNELİ
Şaban Köprüsünü geçince iki otobüs birden durdu, herkes aşağı indi ve tam karşı dağda bulunan tek ağaca bakmaya başladı.
Yıllardan beri Ovit Tüneli hayali kuran ve sonunda muradına eren eski meclis üyesi Tahsin Bayramoğlu, o ağaca iç geçirerek bakarak şöyle dedi:
 - Kırık tünelinin girişi işte bu tek ağaçtan başlayacaktı. İki kez ihale edildi ama Kırık Tünelinde delme işi hala başlamadı.
Bayramoğlu devam etti:
- Kırık tüneli, karayolunu 35 kilometre kısaltır. Kırık tüneli yapılmadan Rize- Erzurum yolu kısalmaz. Kışın bu dağa araba ile çıkarken ayaklarım titrer.
Başkan Vekili Fevzi Polat'ın da aynı mevkide ölümlü kazaları anımsatmasıyla aynı fikirde olduğunu anlıyoruz.
‘Tek’ ağaçla fotoğraf çektirip yeniden İspir'e doğru hareket ediyoruz.
Ve rakımı 2 bin 380 olan Gölyurt Dağından inerken uçurumları görünce Bayramoğlu'na hak veriyoruz.

ÇAKIR: KIRIK TÜNELİ İLE İSPİR- ERZURUM ARASI 45 DAKİKA
Saat 10.00'da yapılması planlanan 'kahvaltı' için İspir'deki İDOS (İspir Doğa Sporları Merkezi) tesislerine 13.00’te varıyoruz.
Allah'tan İDOS'ta işinin ‘ehli bir işletmeci’ var.
Çoruh Nehrinin kıyısında, çam ağaçlarının altına konulan uzun tahta masaların üzeri kısa bir sürede kahvaltılıkla donatıldı. 
Semaver çayı eşliğinde yapılan kahvaltıya İspir Kaymakamı Faik Oktay Sözer ile Belediye Başkanı Osman Çakır da katıldı.
İspir'de önemli çalışmalara imza atan Kaymakam Sözer'in tayini İzmir'in Kınık ilçesine çıkmış.
Ev sahibi olarak Belediye Başkanı Çakır ise katılanlara teşekkür etti ve yapımı ertelenen 'Kırık Tüneline' dikkat çekerek siyasi destek istedi.
Çakır, Kırık tünelinin olmazsa olmaz olduğuna işaret etti ve yapılması halinde Erzurum'dan İspir'e 45 dakikada gidilebileceğini söyledi.

ERZURUM'DAN RİZE'YE 2 SAATTE VARILACAK
Kahvaltının ardından tekrar yollara düştük.
Yollar nasıl derseniz; Erzurum'dan İkizdere'ye kadar bazen dört şeritli asfalt, bazen de stabilize.
Ayrıca gece- gündüz yol yapım çalışması var; “Aman dikkatli olun” derim.
Sonra da tek otobüse doluşuyor, Ovit Tüneline giriyoruz.
Çıkışta Rize'ye uzanıyor, ‘ziyaret, namaz, birer tas çorba’ derken saat 21.00'i buluyor.
Otobüsle 4,5 saatlik yolculuk yapıyor ve gece yarısından sonra Erzurum’a dönüyoruz.
Eğer Ovit, Dallıkavak ve de Kırık tünelleri yapılırsa Erzurum'dan Rize'ye 2 saatte varacağız.
‘Kırık’ tüneli yapımından vazgeçilirse Rize, Erzurum, Diyarbakır, Mardin üzeri Basra Körfezi projesi ciddi biçimde ‘aksar.’ 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   Künye
Copyright © 2024 Erzurum Gazetesi