MENÜ
Erzurum 17°
Erzurum Gazetesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Ekonomik Dinamizm ve Çağrı Merkezleri
Ela Karasu
YAZARLAR
22 Şubat 2011 Salı

Ekonomik Dinamizm ve Çağrı Merkezleri

İktisadi yönden hak ettiği yerde olamayan Erzurum, umudunu  coğrafyasına uygun, sürdürülebilir sektörleri öne çıkarmakta buluyor;  ‘aş ve iş’ in var olması konusunda  ivme kazandıracak çözümler arıyor. Sanayide gelişim gösteremeyen kent , hizmet sektöründe büyümeye odaklanarak kararlı adımlar atmaya başladı.
   Görünen o ki, son yıllarda  ulusal ve uluslar arası düzeyde faaliyet gösteren şirketler , müşterilerine daha iyi hizmet sunmak ve sorunlarını kısa yoldan, en hızlı şekilde gidermek için çağrı merkezleri kuruyor. Türkiye’de önemli bir istihdam alanı olarak göze çarpan ve kuruldukları kentlere de ivme kazandıran çağrı merkezleri, artık metropol merkezli olmaktan çıktı. Anadolu’ya açılmak, hem insan gücü hem de yer anlamında da tasarruf sağlıyor. Bununla birlikte,  şirketlerin müşterilerine verdikleri önemin ve sundukları hizmet kalitesinin de her geçen gün arttığı  aşikar.
             Popülaritesini yayılarak ve büyüyerek devam ettiren çağrı merkezlerinin Anadolu’ya açılmasından Erzurum’da nasibini aldı. Şu an itibariyle kentte Organize Sanayi Bölgesi’nde Turkcell ve Finansbank ile, Sağlık Bakanlığı’nın 2010 da kurduğu Assistt olmak üzere toplam 3 çağrı merkezi bulunuyor. Bunlar,  işsizliğe, özellikle genç işsizliğe adeta derman oluyor. Şu an, Turkcell çağrı merkezinde bin 100, Finanbank ta 375, Mayıs ayına kadar da toplam bin istihdama sahip olacak Assistt, kent ekonomisini canlı tutan dinamizm ayağını oluşturuyor.
            Üretim sektöründen çok, hizmet sektörüyle büyümeye çalışan kent ekonomisi artık altyapı ile insan gücü noktasında gelişiminde mesafeler de almaya başladı.  
 Görünen tabloda; kent ekonomisine hatırı sayılır katkısı olan çağrı merkezlerinin hiç şüphesiz ki sosyal yönden de artı değer  sağlıyor.
Bu hizmet ekseninde hem  tüketiciler şikayetlerini, isteklerini  en kısa yoldan ve hızlı bir şekilde yetkililere ulaştırma imkanı buluyor hem  de, bilinçli tüketici ve bilinçli tüketiminde oluşmasına  zemini hazırlıyor; kentimizle birlikte ülke gelişiminde önemli etki yaratıyor.  Bunun paralelinde istihdam edilebilen her ferdin özgüveninin artması,  kendisine, ailesine ve çevresine faydalı birey olması kendiliğinden geliyor.
            Çağrı merkezlerine  ekonomik ve sosyal yönden baktığımızda, bunların birer bacasız fabrika olduğunu rahatlıkla görebiliriz. Kentin en büyük istihdamını elinde tutan sektör, hızla büyüyor. Özellikle gençlere umut kapısı olan çağrı merkezleri, kent ekonomisine katma değer  yaratan bu yatırımlar, Erzurum’un geleceği için umut verici.  
 
 
 
Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   Künye
Copyright © 2024 Erzurum Gazetesi